מגיני הנגב: נכנס לתפקידו מפקד חטיבת "פארן"

קובי פינקלר No Comments on מגיני הנגב: נכנס לתפקידו מפקד חטיבת "פארן"

אלוף-משנה שמר רביב נכנס לתפקיד מפקד חטיבת "פארן" במקומו של אלוף-משנה עידו סעד, אשר כיהן בתפקיד זה במהלך השנה וחצי האחרונות

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אלוף-משנה שמר רביב נכנס לתפקיד מפקד חטיבת "פארן" במקומו של אלוף-משנה עידו סעד, אשר כיהן בתפקיד זה במהלך השנה וחצי האחרונות.

טקס חילופי המפקדים נערך הבוקר (חמישי), במפקדת חטיבת "פארן", בראשות מפקד פיקוד הדרום, אלוף אליעזר טולדנו, ובהשתתפות מפקד עוצבת "אדום" (80), תת-אלוף איציק כהן, מפקדים, חיילים, משפחות ומוזמנים נוספים.

מדברי מפקד פיקוד הדרום, אלוף אליעזר טולדנו: "עידו, חטיבת פארן בתקופת פיקודך הגיעה להישגים בהגנה על הגבול ובהתמודדות מול תופעת ההברחות, לעיתים גם בהברחות אלימות שכללו לחימה. על דגל החטיבה נכתב שהשקט מטעה ושהשינוי הוא מיידי וזו אמירה מדויקת גם כפי שראינו באירוע האחרון. שמר, אתה איש שטח, שמכיר את השטח היטב ומתוכו גוזר את המשמעויות. גם אתה, בן המקום ורק מי שחי את המקום מבין עד כמה אין דרך אחרת לציונות אלא לממש את עצמה כאן, אני משוכנע שאתה תדע לחבר חזון למשימה".

מפקד עוצבת ״אדום״ (80), תת-אלוף איציק כהן: "מעמד החלפת מפקד חטיבה הינו אירוע משמעותי המגלם בתוכו הכרת הטוב, הזדמנויות וחשיבה מזוית נוספת. עידו, נכנסת לחטיבה עם ברק בעיניים והתרגשות עצומה, הובלת את החטיבה להישגים, נלחמת על הבית ולקחת את המערכה הפיקודית ׳מגן הנגב׳ למקומות חדשים. אהבת את אנשיך, והם אהבו אותך. אני מבקש להודות לך על עשייתך ועל החותם הבלתי רגיל שאתה משאיר בחטיבה, שללא ספק יהווה בסיס איתן להתפתחות ולהישגים חדשים. שמר היקר- אני והאוגדה כאן לצדך 24 שעות ביממה. אעשה הכל כדי לייצר לך את כל התנאים הטובים ביותר להתמקמות ולהצלחה".

מדברי מפקד חטיבת "פארן" היוצא, אלוף-משנה עידו סעד: "חטיבת פארן מתכתבת באופן חסר תקדים עם סיפור הנגב- חטיבה פורצת דרך, עם אנשים חדורי מטרה ועקשנות מיוחדת לכבוש פסגות חדשות. החטיבה עמדה במבחן האש פעמים רבות ויצאה כשידה על העליונה, עד לאותו אירוע מבצעי מורכב שגבה מחיר כבד ממשפחתנו – שלושה מטובי לוחמינו, אורי, ליה ואוהד זכרונם לברכה, אשר הגנו בגופם ונפלו בעת ההגנה על אזרחי מדינת ישראל. חסרונם קשה מנשוא. עלינו להביט קדימה, ללמוד מהאירוע ולהשתפר ממנו. קומו, היו חזקים, חבקו אחד את השנייה ורוצו יחד, כתף אל כתף, על מנת לנצח את המערכה הבאה. דעו לכם כי אני עוזב את החטיבה בראש מורם, גאה מאוד על העשייה ויודע כי אנשי החטיבה ימשיכו וישתפרו על מנת לבצע את משימת ההגנה על הנגב בצורה הטובה ביותר".

מדברי מפקד חטיבת "פארן" הנכנס, אלוף-משנה שמר רביב: "נבואת בן גוריון מתממשת בימים אלו ביתר שאת ומשימתנו כמגני הנגב, היא לאפשר את המשך התפתחותו. משימת ההגנה בגבול סיני אינה תמה, היא רק מחליפה צורה. ברגעים אלו אני מקבל פיקוד על הגזרה- זו היא זכות גדולה עבורי ואני לא שוכח כי לפני מאה שנה זה היה חלומו של העם היהודי, להגן על עצמו בארצו".



0 תגובות